Roselie

Verloskundige en moeder van Julie-Janne en Lili-Rose.

16.4.06

9 maanden.

Negen maanden zwanger en negen maanden ontzwangeren, zo is het mij verteld. Vandaag was het dus zover: de dag van het ontzwangeren was bereikt. Wat betekende dit nu eigenlijk. Dat je gewend bent aan je leventje als moeder, dat je lichamelijk weer helemaal hersteld bent of dat je weer de oude bent?
Ik vraag me wel eens af hoe al die andere moeders dat doen. Bijvoorbeeld de moeders, die na 6 weken weer op de sportschool verschijnen. Hoe doe je dat? Allereerst waar blijft je kindje, ten tweede hoe combineer je dit met werk, je huishouden, sociale leven en als laatste wanneer geniet je van je kindje?
Deze dag betekende iets specials voor mij. Net alsof ik een bepaalde periode had afgesloten.Lichamelijk heb ik helaas nog wel eens wat klachtjes en de vermoeidheid is regelmatig aanwezig, maar inderdaad kan ik veel geregelder leven. Ik heb een aardig ritme onder de knie. Als Julie wakker is doe ik het huishouden. Iets wat Julie een geweldig tafereel vindt om te volgen, vooral de stofzuiger. Tijdens de slaapjes probeer ik zoveel mogen achter mijn boeken te duiken om mijn hersenen te kraken en verslagen te schrijven. Andere wakkere uurtjes van Julie vul ik door de hond uit te laten, boodschappen te doen en sinds kort door lekker een stukje te fietsen met mijn dochter voorop. Ik eet veel regelmatiger dan vroeger en de eettafel komt eindelijk ook tot zijn recht. Ik moet namelijk wel het goede voorbeeld aan mijn dochter geven. De dagen dat ik buiten de deur aan de slag ben gaan me beter af, al mis ik Julie dan nog steeds heel erg. De sociale contacten zijn een beetje lastig in te vullen in zo druk leventje, maar het gaat me aardig af. Ik kom zelfs mijn afspraken na! Na 6 weken sporten, nee dat kon ik echt niet. Julie met maxi cosi tillen vond ik al een sport op zich. Echter merkte ik de laatste tijd dat ik iedere keer als ik de trap opgelopen was, ik behoorlijk stond te hijgen. Komt vast doordat die maxi cosi niet meer in gebruik is. Dit was een mooie datum om maar weer eens te beginnen met lopen. Rondje plas? Helaas heeft de zwangerschap en het ontzwangeren wel zijn tol geƫist. Ik was nog niet de straat uit of ik stortte al in. Een conditie van een kikkervisje, dat was duidelijk!
Hoe het met Julie vandaag is? Met Julie gaat alles prima. Iemand zei laatst tegen mij, bof jij even dat je zo makkelijk, lief kindje hebt. Julie is inderdaad lief. Ze kletst heel veel, kan heel goed zichzelf vermaken in de box. Wil nog steeds liever lekker zitten dan kruipen. Vind fietsen geweldig en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Vandaag voor Julie haar negen maanden bestaan zijn we naar de kinderboerderij gegaan. Leuk hoor die diertjes. Het geluid van een lammetje jaagt Julie echter de stuipen op haar lijfje. De kindjes op de kinderboerderij die zijn eigenlijk veel leuker. Haar grote zus is helemaal geweldig. IJsjes eten in de grote speeltuin met nog meer kindjes is ook erg gezellig. Ook voor Julie was dit een bijzondere dag. De negen maanden in de buik zijn voorbij en de negen buiten de buik zijn ook alweer achter de rug. Times fly, when you're having fun.

1 Comments:

At 3:05 p.m., Anonymous Anoniem said...

en ik geniet van je verhalen, van jou en van JJtje.

 

Een reactie posten

<< Home