Roselie

Verloskundige en moeder van Julie-Janne en Lili-Rose.

29.1.06

Het eerste woordje.

Iedere moeder is volgens mij wel nieuwsgierig naar wanneer haar kindje gaat praten, nieuwsgierig naar het eerste woordje.Wat zou het eerste woordje zijn: mama?

Zo ben ook ik ontzettend benieuwd naar wat voor woordje er bij Julie uit haar mondje zal komen rollen. Zou het mama zijn? Soms hoop ik er zo erg op, dat ik het me inbeeld dat ik haar mama hoor zeggen.

Julie heeft inmiddels al een goeie baby brabbel ontwikkeld. Allerlei geluidjes komen uit haar mond. Ze weet goed het verschil tussen harde en zachte geluiden. Vooral de harde geluidjes vind ze leuk om te maken en dan vooral lekker als een echte meid hoog gillen. Julie is een echte kletskous.

Echter is het geen mama wat ik hoor, want sinds kort is het overduidelijk dat het eerste woordje gezegd is. Zodra Julie na een lekkere lange slaap wakker word, hoor je allerlei lach geluidjes uit haar kamer komen. Als het iets te lang duurt, dat er iemand haar uit bedje haalt, gaat Julie gelukkig niet huilen. Nee, Julie zegt gewoon papa en dat werkt, want haar vader staat dan meteen lachend in haar kamer helemaal trots te zijn, dat zijn dochter papa zegt.



Julie haar eerste woordje is dus papa!

1 Comments:

At 4:10 p.m., Anonymous Anoniem said...

wat wil je met zo'n leuke vader.
groetjes eva

 

Een reactie posten

<< Home