Roselie

Verloskundige en moeder van Julie-Janne en Lili-Rose.

16.12.05

5 maanden


Hoe oud is Julie nu eigenlijk?

Een zwangerschap wordt in weken geteld, waarom? Zodat het nog langer lijkt? Ben je eindelijk gewend aan de weken tellen, verandert opeens weer alles als je kindje geboren is, want dan mag je gewoon weer de maanden tellen. Hoe oud is Julie nu eigenlijk vandaag? 441 dagen, 22 weken of weer gewoon 5 maanden?

Julie is in ieder geval zo oud geworden, dat we afscheid moeten nemen van haar wiegje. Afscheid nemen van de wieg met een levensverhaal. De wieg waarin ik zelf ook nog heb gelegen. De wieg was een kado van omama voor haar allereerste kleinkind en nu heeft haar allereerste achterkleinkind er alweer in gelegen. Voor ieder kleinkind werd de wieg door omama special bekleed. Zo ging de wieg goed met de tijd mee en kreeg ieder kindje zijn eigen persoonlijke wieg. Zo ook werd de wieg voor Julie bekleed. Bijna was de wieg afgeschreven, want na zoveel kleinkinderen moest er toch wel wat aan gesleuteld worden, daarbij hielp omama’s scheve pols ook niet erg mee. Gelukkig kwam er hulp van de dochters van omama. De creatieve oudtante E en de toekomstige nieuwe oma. Met zijn drieën is het hun gelukt om van de wieg met het levensverhaal, weer een prachtige wieg te maken, die vanaf 37 weken netjes opgemaakt met het zelfgemaakte vlinderlakentje op mijn slaapkamer stond. Tijdens de laatste loodjes van mijn zwangerschap zat ik regelmatig te dagdromen en dan zag ik in die droom mijn lieve kindje in de wieg liggen. Nu is het prachtige wiegje alweer te klein voor mijn 5 maanden oude dochter en nemen we er met moeite afscheid van. Misschien zien we de wieg nog wel eens terug, maar voorlopig wordt de wieg weer netjes opgeborgen voor het volgende achterkleinkind van omama.

3 Comments:

At 8:10 p.m., Anonymous Anoniem said...

Wat lief, het was zo leuk om met z´n allen aan de wieg te werken. Maar tante E ziet het, je barst eruit Juul! Tot zondag, je eerste echte kerst met de familie. Zoentje.

 
At 10:08 p.m., Anonymous Anoniem said...

woh, kan ik jou oma en tante en moeder inhuren, die wieg is echt prachtig!!

 
At 5:03 p.m., Anonymous Anoniem said...

wat schrijf jij leuk!! Dat is vast en zeker je werk. Ik ben in ieder geval een fan van je site en ik hoop dat je er nog lang mee door zult gaan.

 

Een reactie posten

<< Home