Roselie

Verloskundige en moeder van Julie-Janne en Lili-Rose.

5.12.05

De sint is in het land.

Je leert van luisteren werd mij vroeger verteld, dus ik luister veel naar verhalen van andere moeders, maar of ik er van leer?

De sint is in het land en ik hoor allemaal verhalen van moeders aan: De sint komt steeds eerder in het land aan, wanneer begin jij met je schoen zetten als ze 2 jaar zijn? Nee als ze 3 of 4 jaar zijn en dan niet iedere dag of soms doe ik een avond niks in hun schoentje en de volgende dag weer eens een keer een snoepje. Een andere moeder hoor ik zeggen die van mij had een nieuwe schoolbeker nodig, handig kado voor in de schoen. Dan maar nog niet te spreken over pakjesavond. Wie is er bij jullie sinterklaas? De buurman, nee die herkent mijn dochter. Hoeveel cadeaus geven jullie op pakjesavond? Zo kan ik nog wel even verder gaan met dit gezellig mama geklets.

Julie is ruim 4 maanden oud en ze heeft haar schoen al gezet en pakjesavond gevierd. In haar schoen zat een chocolade letter. Haar grote zus keek mij met vragende ogen aan. Hoe kan Julie dit nou opeten. Waarop ik lachend terug antwoordde: “daar weet ik wel een oplossing voor!” Pakjes avond werd verzorgd door de vrouw met de magische handen, die zich maar, gelukkig voor mijn eenkennige Julie, niet letterlijk had verkleed als sint. Julie kreeg twee cadeautjes en een gedicht:

Ook al ben je nog maar 5 maanden in dit leven,
Wil de sint zeker jou wat geven

Met grote zwarte ogen kijk je ernstig de wereld in.
Zo wijs en dit is nog maar het begin.

Sint ziet ook de lol met je (halve) naamgenoot.
Als je ligt op de tafel met je billen bloot.

Bij je mama op schoot kijk je hoe we met zijn allen gezellig zitten te eten.
Het lijkt alsof je denkt, zo hoort dat dus , dit mag ik niet vergeten.

Van je moeder mag je uit een glas een slokje drinken.
Je vindt het zo spannend en je wilt wel met iedereen klinken.

Daarom krijg je dit cadeautje van de sint
Iets wat je zeker prachtig vindt

Dag Julietje, mijn mooie, lieve grietje

De “foute” Sint

Julie, nee die heeft er zeker niks van begrepen, maar daarentegen hebben wij het reuze naar ons zin gehad op deze eerste gezellige pakjesavond.

2 Comments:

At 4:47 p.m., Anonymous Anoniem said...

op de reis terug naar mijn warme Spanje keek ik toch nog even op mijn laptop om te zien over er nog wat op de weblog van Juliejanne was geschreven. De foute sint vond het erg leuk te lezen dat de kleine Julie, haar pappa en mamma een leuke sinterklaas avond hadden.

 
At 2:53 p.m., Anonymous Anoniem said...

mooi gedicht hoor

 

Een reactie posten

<< Home