Roselie

Verloskundige en moeder van Julie-Janne en Lili-Rose.

6.10.05

Handjes

Mijn huis is een ravage, één grote chaos. Zou iedere prille moeder hier last van hebben?? Er zijn zat momenten dat ik mijn handjes zou kunnen laten wapperen; als Julie ligt te spelen in box Janneke, als Julie zit te spelen in de wipstoel van haar te gekke opa of als Julie lekker ligt te slapen. Juist op die momenten dat ik een beetje tijd heb voor mezelf of voor m'n huisje ben ik bezig met mijn wondertje te bewonderen.
Een tijdje terug heeft Julie haar handjes ontdekt en nu zijn haar handjes haar favoriete speelgoed. Het begon allemaal met een vuistje wat ongecontroleerd op haar hoofdje terecht kwam, hierna volgde altijd een luid gebrul. Al snel had Julie door dat ze zelf die knallen op haar hoofd gaf en probeerde ze iets voorzichtiger met haar vuistjes om te gaan. Gierend van het lachen deelde ze haar eerste klap op haar vaders neus uit en hierna verliep het ontdekken van haar handjes heel snel. Julie merkte dat ze haar vuistjes kon openen en dat er dan hele leuke bewegende vingertjes tevoorschijn kwamen. Vol verbazing bekeek ze keer op keer naar haar eigen bewegende vingertjes (een geweldig gezicht). Nu heeft Julie door hoe ze moet vastpakken erg leuk om te doen vind ze zelf, maar ze word ook erg boos als het haar niet lukt. Uren is ze zoet met haar eigen handjes en ik met haar handjes. Stiekem om een hoekje zit ik naar haar te kijken en dan zweef ik weg op mijn roze wolk.
Nou ja dan nog maar eventjes in een chaos leven, want ik zou dit voor geen goud willen missen.

1 Comments:

At 5:03 p.m., Anonymous Anoniem said...

wat een mooie handjes

 

Een reactie posten

<< Home