Roselie

Verloskundige en moeder van Julie-Janne en Lili-Rose.

28.8.05

Vlinders in de buik

Vandaag was eindelijk de zomer begonnen of was het gewoon een mooie dag?!
In ieder geval scheen de zon en aangezien mijn huidskleur nog nooit zo wit is geweest, stond ik te popelen om een beetje zon op te vangen . Zo gezegd zo gedaan en daar gingen we met zijn drieën naar het park. De Julie-mobiel zat zo propvol met al Julie haar spullen, dat helaas mijn trouwe viervoeter weer eens op het huis moest blijven passen.
Julie had net gegeten, viel in slaap in de auto en werd weer wakker toen ze bij het park in haar wagen werd gelegd. Keek slaperig rond tot het moment dat de vader van Julie en ik op een terrasje bij vrienden aanschoven om eens lekker te gaan eten. Onze terras vrienden hadden hun zoon Ayrton bij zich en Julie, duidelijk geschrokken van zijn stoere mannelijke aanwezigheid, begon meteen te huilen. Toen Ayrton ook nog eens allerlei taferelen ging uithalen om de aandacht van mijn dochter te krijgen. Verlieten wij het rustige terras en verplaatsten wij ons naar het grasveld voor een actief potje voetbal. Julie werd al snel hongerig van al dat voetballen en ging aan de borst. Even was ik bang dat ik twee kinderen aan de borst zou krijgen, maar dit had ik bij het verkeerde eind, want Ayrton had alleen maar oog voor Julie en gooide al snel al zijn charmes in de strijd. Na een hoop gespeel, geflirt, gekus,…… verlieten wij het park voldaan.

Thuis aangekomen legde ik Julie in bed en dacht ik: "dit wordt vast eindelijk een nacht waarin ik kan doorslapen." Echter na een kwartier hoorde ik Julie alweer huilen. Het was niet haar honger huiltje, ook niet een pijn in de buik huiltje en ook niet ik ben moe huiltje en ik kan niet in slaap vallen huiltje, maar het was wel een huiltje wat heel de nacht door ging. Was het dan misschien een vlinders in de buik huiltje????