Roselie

Verloskundige en moeder van Julie-Janne en Lili-Rose.

28.9.05

Rompertjes

Tijdens mijn zwangerschap, zag ik het boekje; De moeder kind horoskoop in mijn boekenkast staan. Een boekje wat waarschijnlijk de vrouw met de magische handen gekocht had toen zij zwanger was van mij, want deze uitgave was uit 1977. Meteen bladerde ik het boekje open en keek bij moeder steenbok met kind Kreeft. Hier stond het volgende beschreven:
Het kind is een en al affektie en het kan zijn dat de moeder hem uiterlijk niet zoveel geeft als hij zou willen. Toch geeft ze het kind veel steun zodat het zich beschermd voelt. Lichamelijk kan ze het goed opvoeden en dat is voor een kreeftkind het belangrijkste.
Toen ik dit had gelezen , dacht ik bij mezelf: “oh dat gaat vast goed komen, ik krijg toch een zoon.” Echter heb ik een dochter gekregen en heb ik een rompertjes manie. Het liefst heb ik alleen maar rompertjes met alle kleuren van de regenboog in Julie haar kast liggen. De keuze van, wat moet ik vandaag weer is aan trekken is dan makkelijk gemaakt en het staat haar zo geweldig. Haar prachtige stoere lichaampje in zo’n rompertje lekker maaien met haar armen en trappelen met haar stevige blote beentjes. Terwijl ik in mijn eigen klerenkast aan het kijken ben wat ik zelf nu weer eens aan moet trekken, denk ik: die horoscopen zijn leuke verhaaltjes om te lezen, maar of er ook maar één kern van waarheid in verborgen zit is maar de vraag, dus hoef ik me geen zorgen te maken. Alhoewel het wel waar is dat ik op een vrije dag liever het bos intrek met mijn skates of hardloopschoenen, dan dat ik de stad in duik om eens lekker te gaan winkelen en dan heb ik ook nog eens mijn rompertjes manie, moet ik me dan toch misschien een klein beetje zorgen gaan maken. Terwijl ik een broek die van mijn zus is geweest uit de kast trek zie ik mijn zus, die iedere keer met grote verliefde ogen naar mijn dochter kijkt, voor me. Julie boft maar, want gelukkig is die lieve zus van mij ook Julie haar gekke tante die gek is op prinsessen jurkjes, make-upjes en alle andere meisje meisjes dingetjes. Gaat het toch nog allemaal goed komen.

1 Comments:

At 2:46 p.m., Anonymous Anoniem said...

die kleur staat haar ook heel goed

 

Een reactie posten

<< Home