Roselie

Verloskundige en moeder van Julie-Janne en Lili-Rose.

8.10.05

3 maanden

Met pijn en moeite heb ik vandaag Julie haar klerenkast opgeruimd. Maatje 62 is net iets te strak en maatje 68 nog net iets te wijd, maar maatje 50/56 is nu echt veel te klein. Voordat ik alles in een opbergdoos stop laat ik stuk voor stuk haar kledingstukjes door mijn vingers glijden; het pakje wat ze voor het allereerst aanhad, het pakje wat ze aan had toen ze naar huis mocht, haar mooie jurkjes, haar lieve sokjes en die lieve kleine rompertjes. Wat wordt ze toch snel groot. Vandaag is Julie alweer drie maanden oud en special voor deze dag is haar oma-tante uit Frankrijk op kraamvisite gekomen. Julie, die al enigszins éénkennig aan het worden is, kijkt haar met grote ogen aan. Deze oma-tante uit Frankrijk lijkt wel heel erg op de vrouw met de magische handen, dan zal het wel goed zijn en ze geeft zich over aan haar oma-tantes handen. Een groot echt Frans kado verpakt in rood papier wordt voor Julie neergelegd. Ik maak het kadootje voor mijn dochter open. Julie die gek is op de kleur rood, volgt alleen maar het papier en toont in eerste instantie geen interesse in de zachte koe die uit het papier tevoorschijn komt. Nadat het bezoek ons heeft verlaten, leg ik Julie in haar wipstoel samen met de koe die bijna net zo groot is als Julie. De zachte koe word lachend met open armpjes ontvangen. Hele verhalen worden er aan de grote koe verteld. Het was net alsof ze tegen de koe vertelde hoe leuk ze het vond dat haar oma-tante uit Frankrijk bij haar op bezoek was geweest.

2 Comments:

At 10:05 p.m., Anonymous Anoniem said...

hi roos, ik ben wel trots om op de log te staan met magische handjes en een
koe!!! liefs marie

 
At 2:27 p.m., Anonymous Anoniem said...

Lees je niet over de dingen heen Oma-tante uit Frankrijk??

 

Een reactie posten

<< Home