Roselie

Verloskundige en moeder van Julie-Janne en Lili-Rose.

22.10.05

Duimen?

Zelf was ik vroeger een fanatieke duimster en wat ik me er nog van kan herinneren vond ik het heerlijk om het te doen. Het was net een kroeltje en het voordeel was dat je deze kroel altijd bij je had. Tegenwoordig word het sterk afgeraden om je kind te laten duimen, een fop zou beter zijn, ten eerste voor het gebit en ten tweede omdat je dat makkelijker kan afleren. Tja, daar zit wel wat in, op twaalf jarige leeftijd liep ik met een buitenboordbeugel rond en ik heb het duimen nooit echt afgeleerd (soms als ik een dipje heb verdwijnt de duim nog wel eens naar mijn mond), maar toch ben ik blij dat de vrouw met de magische handen mij lekker heeft laten duimen.

Julie is zo druk bezig met haar handjes dat het haar maar niet lukt om haar duim in haar mondje te stoppen. Regelmatig speel ik met haar het spelletje zoek de duim, maar het heeft nog niet mogen baten. De fop is helaas geen oplossing voor Julie haar zuigbehoefte, ze spuugt hem uit of maait hem, terwijl ze op zoek is naar haar duim, er met haar vingers uit.

Gelukkig heeft Julie, hoe jong ze ook is zelf al een oplossing gevonden, want een enkele keer lukt het haar om haar vingers in de mond te stoppen. Dit was eerst wel even wennen, maar uiteindelijk is zij hier dik tevreden mee.

3 Comments:

At 8:42 p.m., Anonymous Anoniem said...

I like your blog. Take a look at the inner talk reinforcement stuff at www.innertalk.com

 
At 11:27 p.m., Anonymous Anoniem said...

wat een mooi meisje

 
At 11:27 a.m., Anonymous Anoniem said...

?? Wat een rare comments heb je hier gekregen!!

 

Een reactie posten

<< Home