Roselie

Verloskundige en moeder van Julie-Janne en Lili-Rose.

18.11.05

Een vaste slaapplek.

Toen Julie het in het begin zo moeilijk had, kreeg ik van veel mensen allemaal tips. Zoals inbakeren, inrollen, een gedragen T-shirt in haar bedje leggen, bij je in bed nemen, het matrasje schuin zetten zodat er geen maagzuur omhoog loopt, hangmatje, radio aanzetten, huilschema’s aanhouden, buikolie voor de darmkrampjes, flesje geven en zo kan ik nog wel even door blijven gaan. Tips die ik allemaal geprobeerd heb, behalve dan dat flesje, want voeding daar had ik zelf ruim voldoende van! De tip een vaste slaapplek, was een tip die ik van veel mensen te horen kreeg. Julie had een vaste slaapplek, namelijk de draagzak. De draagzak was misschien niet altijd de handigste slaapplek. Vooral de nachten, waarin de vader van Julie en ik elkaar afwisselde om Julie te laten slapen in de draagzak, waren erg onhandig.

Net op het moment dat ik Julie aan het leren was dat haar bed haar vaste slaapplek werd, verscheen er een artikel in het tijdschrift voor verloskundigen (oktober 2005);
Dragen van baby’s: een aanrader. (uit onderzoek blijkt dat dragen het huilen vermindert. Een groep baby’s die 4,4 uur per dag werden gedragen huilden tot 43% minder dan een groep die ‘gewoon’ werd gedragen.) + ( dragen met een draagzak is een aanrader bij onrustige baby’s/ moeilijk inslapen, het dragen in een draagdoek heeft alle voordelen van bakeren plus een aantal andere voordelen.)

Is het toch nog ergens goed voor geweest al dat dragen in die draagzak, maar inmiddels heeft Julie een andere vaste slaapplek, namelijk haar bedje. Nou ja, vaste slaapplek?? Soms valt Julie wel eens op een andere plek inslaap, ze ligt dan zo lief te slapen dat ik haar dan toch maar laat liggen.

3 Comments:

At 10:49 p.m., Anonymous Anoniem said...

wat slaapt ze lief groetjes maria

 
At 4:37 p.m., Anonymous Anoniem said...

mooie slaapster

 
At 2:09 p.m., Anonymous Anoniem said...

wat zijn ze lief he als ze slapen.

 

Een reactie posten

<< Home