Roselie

Verloskundige en moeder van Julie-Janne en Lili-Rose.

27.12.05

Kerst

Sinterklaas is nog maar net afgelopen en de andere feestdagen worden alweer voorbereid. Tijdens mijn zwangerschap hadden we voor het eerst een kerstboom in huis gehaald. Er was een gevoel dat ik het gezellig moest maken bij mij naar boven gekomen. Een gezinsgevoel?! Zo moest ook dit jaar, voor dit zelfde gezinsgevoel, weer een boom in huis komen. Na de boom in kerstsfeer te hebben gebracht, was ik niet echt tevreden, maar Julie vond hem prachtig. Vooral de lichtjes trokken haar aandacht, maar ook de glinsterende ballen die erin hingen. (gelukkig waren die van plastiek.) Net zoals bij sinterklaas moesten er weer cadeautjes tevoorschijn komen. Dit keer ietsjes meer omdat we special voor dat gezinsgevoel van mij, pakjesavond ook echt zouden gaan vieren. Pakjesavond werd echter pakjesochtend vanwege de wakkere uurtjes van Julie. Daar zaten we dan met zijn zessen ( de vader van Julie, haar grote zus, de trouwe viervoeter, onze fladderende alleseter, Julie en ik) om zeven uur ’s ochtends pakjes uit te pakken. Julie vond al die gezelligheid geweldig. Met grote ogen keek ze haar zus aan hoe die haar pakjes open maakte, kennelijk zag dat zo leuk eruit, dat Julie opeens ook oog had voor haar eigen pakjes. Wat een heerlijke kerstochtend. Snel nog een lekker slaapje doen en toen kwam het deel waar ik op kerstavond het al druk mee had om me voor te bereiden. Het brunch uitstap met de hele familie op het strand tijdens de middagslaap van Julie. Wat had ik me om dit uitstapje druk gemaakt. Wat je allemaal wel niet moet meenemen voor zo’n uitstapje, daarbij moest ik mezelf optutten, maar ook nog Julie. Ons hele dagritme was door elkaar gegooid, maar gelukkig was alles goed gegaan. Julie had haar lange middagslaap in gekort voor een hazen slaapje. Ze had genoten van de Brunch met de hele familie, maar volgens mij had ze nog het meest genoten van de wandeling op het strand in de zon en in de draagzak met haar grote zus en haar moeder. De prachtige zee, die ze voor het eerst van haar leven heeft gezien en het lekkere zand van het strand, wat ze voor het eerst gevoelt heeft. Eenmaal thuis was Julie moe van alles en vooral moe voor de rest van de kerst, want de volgende dag wilde ze bijna alleen maar slapen. Haar allereerste kerst is achter de rug en volgens mij was die best wel geslaagd.

1 Comments:

At 11:38 a.m., Anonymous Anoniem said...

jaja die drukke feestdagen met kleintjes is best een heel gedoe. Het went wel, hoor. groetjes tiek

 

Een reactie posten

<< Home