Roselie

Verloskundige en moeder van Julie-Janne en Lili-Rose.

16.1.06

6 maanden

Toen ik nog lang niet aan kinderen moest denken, hoorde ik wel eens verhalen van moeders aan over hun kinderen die niet hun groentehapje wilden eten, maar wel hun fruithapje. Zo bij de hand als ik als niet moeder zijnde was, zei ik dan, tja dan had je maar eerst met groentehapjes moeten beginnen in plaats van de fruithapjes.

De dag van Julie haar half jarige verjaardag, wilde ik op een bijzondere manier vieren, namelijk met het allereerste hapje van een prakje eten. Helaas was dit al niet meer haalbaar, omdat Julie sinds twee weken af en toe al een fruithapje krijgt. Wat nu? Hoe moest ik dan deze dag vieren. Vanaf deze dag dan maar afspreken dat Julie iedere dag een prakje krijgt is ook zo saai voor zo’n speciale dag. Een lekker taart met een half kaarsje erop, daar is ze toch nog net te jong voor, dan maar haar eerste groente hap. Hmmm fruit – groente, groente - fruit. Oh jee ook ik had het nu als moeder zijnde andersom gedaan, als dat maar goed gaat. Voor deze speciale dag kreeg ik veel advies van anderen. Ik zou maar een zeil op de grond leggen, heb je de kinderstoel al goed ingepakt en heb je een goeie vlekkenoplosser in huis, doe een schort om en zo kan ik nog wel even door gaan.

Hoe ging ik dit aanpakken. De vader van Julie, die normaal de warme maaltijden verzorgt, was uitgerekend deze dag verhinderd. Dat betekende, dat ik als keuken prinses, de eerste warme maaltijd van mijn dochter moest klaarmaken. Twee pannetjes had ik opgezet 1 voor de aardappeltjes en 1 voor de worteltjes. Veel te veel had ik klaar gemaakt. Gelukkig was de vader van Julie net op tijd thuis om Julie haar eerste groentehapje te geven. Heerlijk vond ze het! Zelfs zo lekker dat ze haar bord erbij op wilde eten. Niks knoeien, spugen of spetteren. Het was een geslaagd wortelprakje en ook de vader die het zelfde voorgeschoteld kreeg tijdens zijn avondeten had er van zitten smullen. Kan ik toch nog een beetje koken?!

2 Comments:

At 3:12 p.m., Anonymous Anoniem said...

tip: doe alles in 1 pannetje.

 
At 4:58 p.m., Anonymous Anoniem said...

wat schattig en wat word ze toch snel groot. goetjes anne.

 

Een reactie posten

<< Home