Roselie

Verloskundige en moeder van Julie-Janne en Lili-Rose.

16.7.06

1 jaar.

Het lijkt allemaal zo ver weg zo eerste jaar. Voor je gevoel is Julie nog steeds je kleine baby en opeens is het zover, Julie wordt alweer 1 jaar oud en dan zou ze volgens de volksmond een echte dreumes zijn en baby af. Een feestje dat werd het. Een hele organisatie en dat voor zo’n moeder als ik. Toch vind ik dit eigenlijk allemaal wel leuk, De taart uitzoeken, de prinsessen bekertjes, de ballonnen en de slingers, etc. Wel een beetje krom want op de dag voor Julie haar verjaardag ben ik samen met haar de verjaardagsbenodigdheden aan het inslaan. Haar bestelde prinsessen taart aan het ophalen en om Julie in haar wagen een beetje zoet te houden geef ik haar wat slingers in haar handen die ik dadelijk moet afrekenen bij de kassa. Nu kan het nog, Julie wordt pas 1 jaar oud.

Ik kon niet wachten totdat Julie ’s avonds in haar bedje lag, maar het was alsof ze het merkte want uit gerekend nu kreeg ik haar er niet in. Eindelijk om 19.00 uur zat er zoveel zand in haar ogen dat het versier werk kon beginnen. De snoepzakjes vullen met snoep, de ballonnen en de opblaasbare slingers opblazen, de taart versieren, daarna alles ophangen en een echte verjaardagsstoel maken. Zo eentje waar op de achterkant komt te staan: Ik ben lekker 1 en jullie lekker niet! Alles hing en hoeveel het ook leek toen ik de versiering kocht hoe weinig het nu leek. Alle winkels en tankstation afgereden, maar helaas tevergeefs. Dan maar morgen even snel tijdens een slaapje van Julie.


06.30 uur 16 juli 2006, Julie is jarig en voor het eerst ben ik eerder wakker dan mijn wekker (Julie namelijk). Julie had besloten om uit te slapen tot wel 07.30 uur en toen werd ze wakker. Meteen was het een feestje: ontbijt op bed, cadeautjes en een prachtige muziek kaart. Heerlijk nog even zo rustig met zijn drietjes. Julie werd helemaal blij van haar muziek kaart ook de cadeautjes van haar papa en mama werden met open handjes ontvangen. Hoewel de aandacht bij het openmaken van cadeau nummer twee alweer weg was. Eenmaal beneden in de woonkamer keek Julie haar ogen uit naar alle versieringen. Een prachtig gezicht om te zien. Het verjaardagsfeestje barstte ’s middags los, zoveel visite en zoveel cadeau’s. Julie kreeg de smaak al helemaal te pakken met het uitpakken van al haar cadeau’s. Eindelijk het taart moment. Hoe lang we wel niet geoefend hadden met kaarsje uitblazen was het nu toch te moeilijk. Julie moest eerst even een kwartiertje staren naar haar taart en bijkomen van het verjaardagslied. Is ook een hele omschakeling natuurlijk van cadeaupapier verscheuren, naar kaarsje uitblazen. Na een beetje hulp met uitblazen, valt Julie heel voorzichtig haar taart met beleid aan. Enkel een paar likjes, maar kennelijk toch te zoet want Julie wilde niets liever weer verder gaan met haar cadeau’s. Een geweldig feestje. Van alle opwinding werd er niet meer gegeten en geslapen. Ze genoot echt van alle aandacht en uiteindelijk toch te moe en dan toch maar naar bed, terwijl je eigen feestje gewoon doorgaat. Geweldig toch.


Julie is 1 jaar. Wat klinkt dat alweer oud. Een jaar geleden is ze geboren . Het lijkt zo kort geleden en toch klinkt het nu juist lang geleden. Een jaar lang ben ik alweer moeder en ik moet zeggen wat vind ik het toch leuk. Het gaat me gelukkig wel wat beter af dan een jaar geleden! Wat zal zo tweede levensjaar met zich meebrengen? 1 jaar zou ik schrijven, maar na vele verzoeken zal ik toch maar een jaartje langer doorgaan.

2 Comments:

At 11:40 a.m., Anonymous Anoniem said...

Ziet er goed uit hoor mama van Julie. Nog gefeliciteerd.

groetjes Y

 
At 7:16 p.m., Blogger Esther said...

Jeee daar issie eindelijk! Het verjaardagsverhaal. Het was inderdaad een hele gezellige dag.
Veel liefs, Ess

 

Een reactie posten

<< Home