Roselie

Verloskundige en moeder van Julie-Janne en Lili-Rose.

1.7.06

Op zoek naar verkoeling.


















Heerlijk zo’n warme zomer, zou ik normaal gesproken zeggen. Hoe warmer hoe beter. Lekker op een terrasje zitten, salade geitenkaas eten, genieten van een glaasje rosé, hele dagen naar het strand, tot diep in de nacht buiten in de stad zwerven en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wat is mijn leventje dan toch een hoop veranderd! Het is een prachtige zomer en dit jaar hoef ik gelukkig niet vanwege mijn zwangere lichaam te schuilen voor de zon. Toch komen mijn zomerse favoriete bezigheden nu minder ter sprake. Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar het is wel een hoop geregel als je al het bovenstaande nog zou willen doen als mama zijnde van een bijna 1 jarige dochter. Hoe warmer hoe beter, zei ik vroeger altijd. Nu zeg ik waar kan ik wat verkoeling vinden in deze hitte. Gelukkig dat veranderingen in je leven heel erg leuk kunnen zijn.


Lekker een stuk fietsen met Julie voorop, uren op mijn balkonnetje verslijten in de zon terwijl Julie in haar zandbak speelt en met de extreme hitte haar zandbakje multifunctioneel gebruikt als zwembadje, drie keer per dag douchen of in bad, het strandje van de plas bezoeken, de grasvelden met de bloemetjes en de schaduw onder de bomen, de overheerlijke diksap, de verkoeling ’s avonds door te skaten, wandelen en varen op de plas. Ik geniet volop van al mijn nieuwe bezigheden. Heerlijk vind ik het als ik Julie weer zo makkelijk wit bloot jurkje kan aantrekken, maar ook weer net zo makkelijk kan uittrekken. Eindelijk eens geen luier aan die lieve billetjes van Julietje, nee veel liever een beetje zand of een grasspriet. Het kostte heel even tijd voordat ik alle zomerse benodigdheden onder de knie kreeg, wat je allemaal wel niet moet meenemen als je even op zoek gaat naar dat stukje verkoeling. Alleen voor het zonnebrand smeren heb ik nog wat oefening nodig. Gelukkig heeft mijn stoere dame lang niet zoveel last van haar tranende oogje, als ik.

Mijn oude favoriete bezigheden, zijn nu toch even wat minder favoriet geworden, behalve dan de rosé, want die word door deze borstvoedende moeder, zodra haar dochter in bed ligt, gewoon weer gedronken als diksap.

4 Comments:

At 5:41 p.m., Blogger Esther said...

Hoi Roos,

Ja mooi he die tanden.
Welke tand heeft Julie erbij? Wanneer krijgt een kind eigenlijk kiezen?? Ze heeft nu 4 van die lieve tanden, hihi.
Met werken gaat het goed. Had 48 uur dienst. Wel pittig hoor! Eerst 's avonds bij iemand wezen kijken met ruim bloedverlies pp. Daarna een nacht geslapen, gelukkig. Want vanaf de volgende ochtend ben ik continue bezig geweest! Ik kwam echt kapot thuis. Heb 2 bevallingen gedaan en 2 mensen ingestuurd die uiteindelijk allebei een sectio kregen! Maar deze praktijk maakt de medische bevallingen ook af, dus daar ben ik wel de hele tijd bijgeweest.
Nu moet ik maandag weer.
Hoe is het bij jou? Begon jij nou met spreekuur? Hoe was het?
XXXX Ess

 
At 7:17 p.m., Anonymous Anoniem said...

Het wit staat haar ook zo prachtig.
maar eigenlijk staat alles haar prachtig :)

doei mar.

 
At 8:36 a.m., Anonymous Anoniem said...

I like it! Keep up the good work. Thanks for sharing this wonderful site with us.
»

 
At 6:37 p.m., Anonymous Anoniem said...

Haal alsjeblieft die maakt foto van je dochtertje eraf. Hij komt zelfs tevoorschijn op Google als ik zoek maar vakantie foto's . Straks komt hij in verkeerde handen. Groetjes Steffanie

 

Een reactie posten

<< Home