Roselie

Verloskundige en moeder van Julie-Janne en Lili-Rose.

21.10.07

De verzorging van een zwangere

Het begint eigenlijk al voordat je zwanger wilt worden met foliumzuur slikken. Ben je dan eenmaal zwanger dan krijg je een waslijstje wat wel en wat vooral niet mag. Zo moet je bijvoorbeeld je gewone potje vitamine tabletjes laten staan en moet je in de winkel op zoek naar vitamine special voor de zwangere vrouw. Ga je dan naar de winkel dan zie je dat er een heleboel producten speciaal gemaakt zijn voor de zwangere vrouw, maar wat moet ik nu gebruiken.
Normaal gesproken ben ik niet zo van de lichamelijke verzorging. Niet dat ik mezelf helemaal verwaarloos, maar echt veel tijd besteed ik er niet aan. Zodra ik zie dat ik droge benen heb smeer ik me eens een keertje in, zo’n type. Tenzij ik zwanger ben, dan krijg ik de enorme drang om goed te zijn voor mijn lichaam. Gezond en gevarieerd eten, verzorging van het lichaam, af en toe een heerlijke schoonheidsbehandeling, een massage en ga zo maar verder. Mooie tijd dus om eens al die speciaal voor de zwangere vrouw producten te testen.

Eigenmerk producten zoals bijvoorbeeld van de Etos, Kruidvat, Bodyshop, Palmer’s Cocoa Butter Formula, Volatile (aroma - therapie), Zwitsal Mama, VSM puur Mama, Weleda en vast nog veel meer. Mijn badkamer stond vol met allerlei potjes en tubes.
Puur mijn persoonlijke mening; het natuurlijke heeft toch een beetje mijn hart gewonnen. Weleda, verslavend. Ik ben erg gevoelig voor geurtjes in de zwangerschap, vieze maar ook lekkere en ik vind de geuren van Weleda zo heerlijk natuurlijk dat het volgens mij niet anders dan goed kan zijn. De zwangerschapsolie daar kon ik heerlijk mijn hele lichaam mee insmeren, maar ook speciaal voor de laatste maanden heb je borstvoedingsolie en perineum massageolie. Een fles sleedoornelixer voor als je je wat minder fit voelt, ideaal voor iemand die moeite heeft met pillen slikken. Het is gewoon een drankje en het heeft niet echt een nare smaak. Venadoron is een verademing geweest voor mijn vermoeide dikke opgezwollen onrustige benen en kuitkrampen. Het merk had het zo goed gedaan bij me dat ik zelfs de andere producten ben gaan proberen zoals bijvoorbeeld een heerlijke Berken Douchepeeling. Ik kan niet wachten op het uitproberen van de babyproducten van Weleda en de Wilde Rozenolie voor de weeën in je onderrug. Weleda.
VSM heeft ook mijn nieuwsgierigheid getrokken. De BBBB-crème moest ik in eerste instantie aan wennen vanwege de geur, niet vies maar anders, uiteindelijk vind ik dit ook een heerlijke crème. Zeker als je last hebt van een hele droge huid. Misschien gebruikte ik het een beetje te royaal maar na een flinke klodder had ik een witte buik over en dan moest ik wel blijven masseren, genieten dus. Daarbij voelde ik me een stuk fitter, misschien toch door die speciale geur of omdat deze crème de doorbloeding bevordert. Weer ideaal voor het vocht vasthouden. VSM puur Mama heeft ook een darmflorapoeder voor de laatste twee maanden van de zwangerschap ter voorkoming van allergie bij de baby. Een hele map aan literatuur en onderzoek heb ik doorgenomen en ik moet je eerlijk zeggen dat de uitkomsten van de onderzoeken verbluffend zijn. Zeker iets wat ik dan ook mijn zwangere cliënt zal voorleggen. VSM puur Mama.
De Zwitsal lijn Mama, zou ik zelf nooit aanschaffen. Het product heb ik niet goed kunnen testen, want ik kon het doen met 1 zakje buikbalsem van 5 ml. Een verloskundige was niet de juiste doelgroep om hun product te testen. Goed hoe benader je dan je zwangere? Eigenwijs als ik ben wilde ik toch wat meer weten over dit product, dus ben ik gaan ruiken aan de mama producten in de winkel en opvallend is dat alle Zwitsal producten allemaal hetzelfde ruiken het typische Zwitsal geurtje. Ze zullen het er wel om doen. Echter mijn enorme toeter insmeren met maar 5 ml buikbalsem voelde niet echt bijzonder aan en vervolgens rook ik naar Zwitsal. Nee, geef mij maar de natuurlijke producten, die hebben het overduidelijk voor mij gewonnen.

4 Comments:

At 10:43 a.m., Anonymous Anoniem said...

Je schrijft zo aantrekkelijk, dat ik de geurtjes bijna kan ruiken. Ik meteen naar de winkel gesprint om wat van weleda te kopen en inderdaad een verslavende geur. Heerlijk toch als je zwanger bent. Mooie buik trouwens.

succes met de laatste loodjes.

groetjes van een zwangere moeder 18 weken. (Anne)

 
At 12:09 p.m., Anonymous Anoniem said...

Heerlijk die Weleda producten je hebt helemaal gelijk!!!

groetjes annemarieke

 
At 12:11 p.m., Anonymous Anoniem said...

Nou ik geloof dat ik maar zwanger moet worden, dan ik mezelf ook eens lekker verwennen :)
doei elles

 
At 9:46 p.m., Anonymous Anoniem said...

nou je hebt gelijk van dat zwitsal, maar ik snap sowieso niet dat iemand dat koopt. de babyproducten zijn ook niks vind ik. mijn kinderen hadden allebei last van uitslag bij dit merk. weleda heb ik gebruikt voor mijn kinderen en natusan, veeeeeeeeeel beter. succes met je site.

groetjes mam van jesse en jim

 

Een reactie posten

<< Home